EkoPark - sommartips.

Jag lyckas komma åt internet hela tiden och skriva kan jag inte hålla mig borta ifrån. E-nummersguiden är påbörjad med en hel massa material som ska läsas in, en artikelserie ska det bli. Jag funderar på att söka till journalistprogrammet sedan, eller förskollärare, men just nu jobbar jag på som servitris/städ och en dag stod jag nere i receptionen för att uppdatera mig om dagen. Då kom en kvinna med broschyrer om en EkoPark belägen i Strömstad.

Än har jag inte hunnit med ett besök dit, men inträdet ligger på 20 kr/person och för endat 20 kr till kan man få en guidad rundtur. Har ni vägen förbi Strömstad och kusten i sommar kan det klart vara värt ett besök. Ska uppdatera när jag varit där, antagligen nästa måndag.


Och på tal om naturställen, har ni hört om Tingvalls Eko? Det är beläget i Bullaren, cirka 40 minuter från Strömstad och 15 minuter från Tanum. De har en trädgård man kan vandra runt i och ett sommarcafé, men de har nog mestadels koncentrerat sig på konferenser, men man kan även åka dit för sig själv eller med familjen.


//Marie

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mitt sommartips är absolut att kolla in eco tours sthlm som arrangerar eko turer runt om i Stockholm. Här kan du få en tur till eko affärer, platser, caféer osv. Helt underbar och inspirerande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0