Hotellfrukost.

I onsdags lyxade jag och en arbetskollega till vår morgon med en frukostbuffé på Strömstads Spa vilket är ett Quality Hotel. När vi kom dit skyltades det stolt med ekologisk frukost och buffén visade på såväl ekologiska basvaror som mjölk och fil, men även brieosten hade en grön skylt. Nu vet jag inte om alla Quality Hotel har samma inriktning för miljön, men jag hoppas verkligen det.


Sedan måste jag dock påpeka att man inte ska stirra sig blind för ekologiskt. Ska man köpa äpplen så välj hellre de svenska än de ekologiska från Argentina, för ett exempel. Nu vet jag inte riktigt om jag menar att de ska märka ut på en buffé exakt från vilka länder all mat kommer ifrån, men kanske är det ett bra naturligt val att välja närmare producerat än hitfluget?



//Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0