Veganska skor.

Det tipsades om en mycket intressant artikel om veganska skor (antar att det var av författaren själv). Artikeln tipsar om några märken, olika företag och online-butiker samt beskriver lite kortfattat varför veganska skor är bätte.

Just nu befinner jag mig på Island och hörde talas om att man tillverkar skor av fisk här för till exempel skomärket Ecco. Nu är jag inte riktigt säker på den här källan och jag har inte sett det med egna ögon, inte än, och jag har aldrig hört talas om att man tillverkar skor av fisk. Tänkte undersöka lite mer om det närmare, under tiden, läs artikeln!

Själv ska jag gå och kolla in Simple Shoes där det tydligen ska finnas en manual för hur man gör sina egna skor, verkar intressant.
Sedan ska jag undersöka fiskhalten i skoindustrin, om jag hittar något om det alls.



//Marie

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag läste någonstans där ni ville ha bloggdesign, jag lottar ut fyra st i min blogg ifall det är något att ha ^^

2008-03-20 @ 17:17:26
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0